Sunday, November 16, 2008

Ma Ying Jiu just affirmed support student protesters' demand of Legislative Changes

Student Protest Blog Post
Parliamentarian Action Blog Post

After parliamentarian actions, the students are still continuing their protest. Today Ma Ying Jiu affirm his own support to the legislative changes demanded by the student protesters on Assembly & Procession Laws. Ma asked students to abort their weeks of street protest & come to parliament for discussion on these legislative changes.

Ma said that he support the Civil Protest & Marches to be changed to Registration Basis instead of Permit Application. The current rejection rate for Permit Application is 0.23 only. On Registration Basis, means there is basically no rejection and Protests / Marches won't be turned down at any stage of application, as long as a Assembly / Procession is Registered it would be deemed as legal.

Please compare this against corrupted and incompetent coward famiLEE LEEgime of old dog thief Lee Kuan Yew.


馬:一路走來 支持報備制

更新日期:2008/11/16 16:00 記者王正寧/台北報導

學生靜坐要求修改集會遊行法,馬英九總統今天出席中國憲法學會會員大會時強調,他一路走來都支持集會遊行法改採報備制,不會在他執政後就反對,只是在1106圍陳事件後後,民意反對和贊成修法的比例變成二比一,因為暴力讓民眾對集遊法的改革趨於保守。

黨政人士指出,馬英九支持集遊法修法改報備制的立場很清楚,原本警政署長王卓鈞對修法態度保留,還是馬英九遊說王卓鈞後,警政署才不再持反對立場。

馬英九在致辭時指出,他在台北市長內任,幾乎已讓集會遊行變成報備制,因為絕大多數案件都是申請就被許可,且二十四小時內就可以通過審查,根據統計,集會遊行不被許可的比例只有零點二三。

馬英九說,集遊法絕不是不能修,立法院內政委員已安排審查相關條例草案,而且要辦公聽會,也會邀請靜坐學生來參加,他希望以立法院為舞台,邀請大家一起來討論修法的問題。

馬英九強調,他支持集遊法改報備制,且如果修法改採報備制後,不但可以減少警察行政處分的負擔,也可以做到警民合作高度自制 。


野草莓學運/駁野草莓批評 馬:非換位子換腦袋

更新日期:2008/11/16 13:00 張介凡

陳前總統禁食,可能保外送醫,馬總統下午出席公開行程時,不願意對此表示評論,不過對於野草莓的批評,說他是換了位子換了腦袋,總統今天正面回應,他說他一路走來始終如一,絕對支持把集遊法修改為報備制,他也呼籲野草莓該適時退場,到立法院來討論!

野草莓全台大會師的訴求,馬總統聽到了。總統馬英九:「我們在做在野黨的時候,我贊成修改為報備制,我現在執政我還是贊成,我一路走來始終如一,我不會因為換了位子就換了腦袋,我還是贊成改,這個問題上我非常希望,關心的人都以立法院作為舞台,來檢討出一個對台灣社會最適合的集會遊行法。」

強調自己支持修法立場沒變,呼籲野草莓該退場,到立院來討論,親自喊話,反駁「府院傲慢」的批評,但另外一個火線話題,總統卻不方便回應。記者:「總統,要不要再公開呼籲陳水扁要吃東西呢?」

前一天到台中接受電台專訪時,總統曾公開呼籲絕食者吃東西保持體力,但在陳水扁即將保外送醫的敏感時刻,總統還是選擇沉默不多說。