Monday, November 10, 2008

Taiwanese Students Protest going LIVE on Yahoo

Live URL on Yahoo 10.Nov.2008

Blog of Activists

Yahoo News URL


Taiwanese students are seen on live internet video now in the wet and cold protesting against the Unconstitutional Laws against Procession & Assembly, they demand the laws to be amended by Ma Ying Jiu regime. They also protest against the prohibited areas gazetted to prevent protest near government's ministries.

Student protesters are demanding apologies from President MaYingJiu & Premier Liu. They also demand the Interior Minister & Police Chief to resign for the violent crack down against protest which happened last week.

These students have CAMPED for 4th day & night right now, in this protest and simultaneously in Taipei 台北 and Tainan 台南, Yahoo Live! broadcast are live-linking from both sites (north & south of Taiwan).

As I am typing now, they are having a music session to boost moral!

These are exactly the same issues concerning Singaporean citizens and activist!

I ask Singaporean activist to support these Taiwanese student on the same grounds of concern and interest. Their protest are not discriminating against any political factions 不分兰绿 aka the Green & Blue camps in Taiwan.

Ex-President ChenShuiBian 阿扁 went to support these students, however he got snapped at by these student protesters, who slammed him that within his own 8 years as presidents these oppressive laws against Protests & Assemblies had not been amended as well as ChenShuiBian's government was also abusing the same laws to oppress NOGs and activists. The students demands Ex-President ChenShuiBian also to apologize.



抗議…全球聲援 靜坐…網路直播

更新日期:2008/11/09 04:09

〔記者林嘉琪/台北報導〕這次大學生靜坐抗議行動,首次展現在BBS、部落格與twitter 的動員,學生並透過「Y! Life」網路平台,製作「一一○六學生靜坐行動」現場串流轉播,轉播最高峰的觀賞人氣直逼三千人,逼近人數的最高承載上限,也有外國網友跨國聲援;同時 也號召台中、台南與高雄三地學生及民眾,計畫陸續於各地進行大小規模的抗議行動。

擔任「一一○六學生靜坐行動」現場串流轉播主持人、台大心理所研究生邱千蕙表示,「還有在美國、日本荷蘭德國的網友很關心台灣學生情況」,所以學生擔任同步口譯,目前已有國、台、英與客家語言等多語的現場主持。

邱千蕙說,十一月六日第一天集結,只有四十人使用網路轉播,但當天下午一下子就增加到幾千人;七日下午四點三十分,警方出動優勢警力驅離師生,網路人數暴增至二千三百多人,「民眾有權利知道事件經過,而不是只看到被利益團體及媒體選擇出來的片段」。

六名學生組成DJ群,二十四小時輪流接力主持,深夜時段更開放現場叩應,目前還在趕錄「修改集會遊行惡法」相關演講節目,要讓更多人可以不用到現場,也能知道師生訴求。

靜坐行動發起人、台大社會系助理教授李明璁,是最先在網路發表串連文章者,先號召二百多人連署,後來更集結近六百人至行政院靜坐。他分析這次動員,「誰說台灣大學生不關心公眾議題」?只是發聲管道不同。

「一一○六學生靜坐行動」官網:http://action1106.blogspot.com/;「現場串流轉播」:http://live.yahoo.com/wenli。

本土社團籲馬回應學生訴求

〔記者林毅璋、駐歐洲特派記者胡蕙寧/綜合報導〕台灣北社等本土社團昨共同召開記者會,除公開支持在自由廣場前靜坐抗議的學生外,也呼籲馬總統不要讓台灣的民主與自由倒退,並要求馬兌現選前承諾要將集會遊行法由核准制改為報備制的政見。

北社社長張學逸說,「現在我們最基本的自由與人權被侵犯、表達言論的自由被壓制,很快的我們的民主政治就會崩解」,他樂見一群熱血青年有理想並自發性的捍衛自由與人權。

人本教育文教基金會董事長史英說,馬曾公開表示,「堅信集會遊行是人民權利,不是政府恩賜」。但他要反問,既然是人民的權利,卻連在哪裡舉行、抗議的對象是誰都還要政府核准,這樣還能算是人民的權利嗎?

除了本土社團,許多旅外台灣人也對連日來發生的警察執法過當表示不滿,並聲援靜坐學生的訴求。

歐洲台灣協會聯合會發表聲明,台灣總統被矮化,也自我矮化了。馬英九沒有對中國、對世界宣稱自己是台灣總統,中國卻正利用這個會談向世界宣稱:「世界上只有一個中國」。

歐台會促理性運用公權力

歐台會說,西方民主國家在執行公權力時都相當謹慎,因為公權力的本質就是暴力。歐台會認為,馬政府口中的「暴民」都是捍衛台灣及人權價值的鬥士,因為他們才向國際社會說明了台灣的民主與價值所在,只有獨裁政權才會對人民下「暴民」標籤該會希望政府和平理性地運用公權力。

旅美台灣人連署譴責馬政府

另,十八個旅美台灣人社團連署發表聲明,譴責馬政府為了讓陳雲林賓至如歸,不惜犧牲台灣的民主與人權;馬政府為了討好中國,竟不允許街道出現北京不高興的旗幟,這是讓台灣民主蒙羞的黑暗時刻。

大紐約區數個台灣社團,七日也到駐紐約台北經濟文化辦事處抗議暴力警察欺壓人權,並支持學生在自由廣場的靜坐抗議。